tisdag 25 april 2017

Stöd en grävande mensan

En del av er ju hängt med på bloggen i några år och vet att jag någon gång ibland har gnölat lite om den tid det tar att sitta och gräva fram information i de ämnen som intresserar mig, och uppenbarligen de av er som återvänder hit. Min främsta anledning att jag gör detta är för att sprida den kunskap jag tillskansar mig och att få ge min syn på saker och ting. En infallsvinkel på tillvaron som jag tycker saknas. Jag har mediacreeper på bloggen och vet att alla stora media i Sverige besöker bloggen titt som tätt, men det kanske är de på HR, vad vet jag. Under Kaplangate var jag nog bland de första att publicera Kaplans kopplingar till Milli Görüs, inkl bilder. Även gällande bidragen till islamister har jag publicerat skärmdumpar från mucf (ungdomsstyrelsen) sedan flera år, något som nyligen slagits upp stort iom Timbro och sedan aftonbladets rapportering.

I min serie humanitär matematik har jag försökt på ett enkelt sätt visa på vad resultatet av den humanitära stormakten blir i tredje världen. Där har jag ställd tältläger på Revinge och flyktingkryssare mm mot malariamedicin och myggnät i Afrika eller FN läger i Jordanien. En infallsvinkel som man sedan hörde från framlidne Hans Rosling och tom i MSM nu.

Malmö har ju nu sagt att man inte vill vara en humanitär stormakt längre. Just Malmö har jag skrivit en del om då de haft en svansföring som inte går i takt med deras faktiska förhållanden när man tittar på deras ekonomi. I praktiken är de bankrutt, men talade ändå förra året om ett överskott...nytt inlägg om Malmö på gång snart...

Jag vet även att många uppskattar debatten i kommentatorsfältet, vilken jag låter vara mkt liberal (ofta håller jag inte med såklart, men vad är ett samhälle utan fri debatt?). Ytterst sällan raderar jag kommentarer, men det händer om ngn går över gränsen för vad jag tycker är ok att skriva.

Som sagt jag hoppas att bloggen ger lite mer än bara tillfällig förströelse.

Jag har tidigare fått råden att skaffa ngn liten betalknapp så den som vill kan få betala valfritt belopp, men det har jag inte brytt mig om riktigt. Nu iom emigrationen till Spanien kommer jag dock få fokusera lite mer på inkomster och ger bloggen inga pengar kommer den bli lidande i första hand. Men misströsta inte, nu kan ni ge något litet bidrag via "Patron knappen" ute i kanten där kan man anmäla att ge 1$ (eller mer) i månaden som bidrag. Blir det några kronor på detta sätt kommer jag naturligtvis motivera mig lite extra att gå in på Migrationsverket och ladda ner senaste prognoserna osv. :)

Men det är som sagt helt frivilligt och jag kommer inte reservera något av bloggens innehåll för betalande besökare. Däremot funderar jag på någon form av extra treat till de som ger ett bidrag. Kanske en signerad bok av Richard Dawkins till den som ger mest? men mer om det senare.

Det var slutet på tiggeriet, tillbaka till flyttkartongerna.

Ps
Stor tack om någon händelsevis blir en Patron. Eller är Patron bökigt och ni vill ha ngn annan variant säg gärna till så ska jag se om det finns ngt bättre.
Ds


5 kommentarer:

  1. Swish? Inför valet 2018 känner nog många av oss läsare att det är angeläget att stötta de bloggare vars skriverier vi sympatiserar med. Lycka till med flytten och exilen i Andalucia! Är lite avis...själv hänger jag i Málaga/Centro Historico så mycket det går men har ingen möjlighet att göra en permanent flytt än på ett par år. Men håller samtidigt reträtten öppen om det skulle bli akut! /Maurits

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visserligen har jag swish, men då försvinner ju anonymiteten. Har funderat på att outa mig, men med tanke på rådande klimat tror jag det är bättre att vara någorlunda anonym. Se bara på hur Fredrik Antonsson blev uthängd för att han rapporterade om vad media skrev om ang sjukvården.

      Radera
  2. Seså, se till att pynta nu alla anonyma internetriddare!

    Ingen idé att sitta i diverse kommentatorsfält och gnälla över MSM om man inte är beredd att aktivt verka för alternativen. Om man som jag sagt upp sin tidningsprenumeration och tv-licens tycker jag det är rimligt att skänka motsvarande summa till diverse oberoende och grävande bloggare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk om alla var lika kloka som Tompa ;)

      Radera
  3. Mycket bra initiativ! Bespara oss dock böcker av Richard Dawkins, de skulle jag inte ta emot ens om någon betalade mig för det.

    SvaraRadera