lördag 4 mars 2017

Problem med Sverigebilden i Uppsala

Det är oklart om Polisen i Uppsala har missat påbudet om att inte rapportera saker som kan påverka Sverigebilden. Som ni vet är allt frid och fröjd och allt är som det alltid varit.

Skämt åsido så finns det en katastrofal utveckling här och där. Just gällande Uppsala har jag tidigare sett att man har stora problem med vissa grupper kring resecentrum. Många av dessa ska enligt uppgift ha sina rötter utanför Sverige (eller hur man nu kallar det) det är dock oklart hur gammal eller nyanlända de är eller om det även här till viss del är fråga om sk marockanska gatubarn. 

För att komma till rätta med problem måste som bekant ett problem identifieras först. Är en orsak ex bristande integration bland invandrare så måste detta lyftas fram för att kunna fixas, men det verkar ju vara stort Tabu rörande folks härkomst, såvida det inte rör anställning på SVT eller i Centerpartiet då det är mkt viktigt (som jag tidigare skrivit om)

7 kommentarer:

  1. Går av olika anledningar genom Uppsala centrum 1-2 kvällar i veckan sedan 8 år tillbaks. I början inget jag tänkte på förutom att jag tyckte det kunde blåsa jäkligt kallt ibland på vintern.
    Nu är där en intressant blandning av Romer, ensamkommande Afganer och Marockaner. Har inte varit med om någon incident men känner olust över att hela tiden höra främmande språk jag inte har en chans att begripa och se alla dessa overksamma ungdomar i 25 årsåldern.
    I Uppsala verkar de flesta fortfarande mena att det är snabbt övergående (Hans Rosling har ju sagt att världen blir bättre. Jag överdriver inte - hört ordagrant det vid två tillfällen).
    Undrar dock hur långt välviljan räcker när man märker att ingen längre vill betala 3 miljoner för en tvåa i centrum när man drar sig för att gå ut på kvällen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde samma sak när det var som värst. Det var illa när jag började besöka Uppsala, men blev snabbt mycket värre.
      Vid många tillfällen på sommaren, oavsett tid på dygnet, var svenskar i slående minoritet. Jag har bevittnat heroinhandeln ske relativt öppet. Jag har räknat till upp emot ett hundratal afghaner + ett hundratal araber + ett hundratal eritreaner bara genom att rotera 360 grader. Jag har sett unga flickor från trasiga hem "hänga" med flocken på trappan, oförmögen att larma. Kort därefter har jag läst om övergreppen i tidningen. Eller ja, inte i MSM.

      Uppsala har förlorat ett krig utan att ens bekämpa det. Det är fullständigt bisarrt.

      Radera
    2. Är du säker på eritreaner? Skulle förvåna mig mycket...de allra flesta är kristna och undviker afganer samt SOMALIER.

      Radera
  2. Känns symptomatiskt för, ja...allt, att inte ens polisen kan stava till brottslighet längre (kommunikatören har glömt ett "h" i rubriken), och att jag gnäller över det.
    OffTopic, är på gränsen att helt ge upp, inte bara Sverige, utan även svenskarna (är själv svensk). Varför engagera/bry sig om (med)människor som aggressivt försvarar ett folkmord på sig själva?

    SvaraRadera
    Svar
    1. "är på gränsen att helt ge upp, inte bara Sverige, utan även svenskarna (är själv svensk). Varför engagera/bry sig om (med)människor som aggressivt försvarar ett folkmord på sig själva?"

      Jo, ungefär så har jag resonerat i många år. Fast att helt ge upp, dvs strunta i vad som sker i Sverige, är inte så lätt som man kan tro. Jag har många gånger lovat mig själv att jag ska sluta följa svenska nyheter, men jag misslyckas alltid.

      Men en tröst i eländet är att många svenskar nu får det som de verkligen har förtjänat. Fast de är synd om de yngre.

      Radera
  3. Nu har media ropat ryss (inte varg) ett par år. Och så får man fast en politiker med äkta rysskopplingar. Plötsligt helt tyst och politikern outas inte ens av expressen etc. Och vi pratar om en politiker.

    Förmodligen hade spionen fel partibehörighet, dvs MP.

    Jag börjar tro att media har en agenda:-)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Of topic,
      Ta förvana att titta lite närmare på artiklarna om Trump i svensk media. Alltid ”källa” till BBC, CNN, NYT, WP etc. Alltså inget handfast på riktigt utan antydningar av anonyma källor/läckor. Forfarande inte någonting som knyter Trump ihop med Ryssland. Inget. Noll.

      Radera